9 Ekim 2017 Pazartesi

EKİLEBİLİR GAZETE

Bitkiye dönüşen gazetelerle tanışın…

Yalnızca tüketime dayalı sürdürülen hayat, her geçen gün yaşam alanlarımızı biraz daha işgal ediyor.
Ancak Japonya’da hayata geçirilen bir uygulama bu duruma muhteşem bir umut alanı yaratmış.
Ülkenin en çok okunan gazeteleri arasında yer alan Mainichi Shimbunsha, klasik gazetelerden farklı olarak bitkisel bir kaynaktan üretilmiş.

Yani gazeteyi okuduktan sonra toprağa gömdüğünüz zaman bir süre sonra kendi ana maddesi olan bitkilerin yeşermeye başladığını görebiliyorsunuz.



Ayrıca gazetede kullanılan mürekkepler sebze kaynaklı olduğu için tohum görevi gören gazeteye gübre etkisi yapıyor.




 Her anlamda oldukça çevreci ve sürdürülebilir bir proje olan bitkiye dönüşen gazeteler, her gün ülkenin dört bir yanında insanlar tarafından okunuyor.




Böylesi bir girişimin tüm dünya ülkelerinde  ve ülkemizde yaygınlaşması ve kullanımının artması umuduyla…


  

22 yorum:

  1. Dün rastladım bu habere. Nasıl güzel bir düşünce...

    YanıtlaSil
  2. 2015 yılında küçük bir etkinlik için çıkarılmış bu gazete,devam eden bi durum değilmiş.Ama güzel bir proje gerçekten👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet keşke devam etse heryerde olsa dünya yemyeşil olsa sevgiler.:)

      Sil
  3. Waaaaaw muhtesemm yaaa, bu nasıl bı guzellık🙈Ne guzel bır düşünce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıksın böyle gazete her gün alıp ekerim bir yerlere sevgiler:)

      Sil
  4. Keşke devam etse. Türkiye'de sanırım Steppen diye bir firmanın bu tür bir uygulaması vardı. Linkinin bulabilirsem atayım buraya da. Buldum :)
    http://steppen.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım hemen bakıyorum sevgiler:)

      Sil
  5. Muhteşem 👏 nasıl heyecanlı güzel bir şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimin ektiğini düşünüyorum da :) Kurşun kalemlerin arkasında vardı tohumlar onlardan ekmiştim geçen yıl ne mutlu olmuştum:)

      Sil
  6. Aaaa harikaymisss bencede burayada uğramalı bu güzel düşünce :) cok begendim canm

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzel düşünülmüş.
    Bayıldım valla:)
    Güzel paylaşım için teşekkürler canım
    Sevgiler 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım güzel günler dilerim:)

      Sil
  8. Kırlardan söküp evde saksıya ektiğim küçük çiçekler var. Çiçekçilerden veya marketlerden alınan pahalı çiçeklerden daha çok seviyorum bunları. Bazen de yediğimiz meyvelerin çekirdeklerini ekerim. Büyüyebildiği kadar durur. Yeşillik görmek insana huzur veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeşile bayılırım evde çiçeklerim saksıda birberlerim domateslerim olur her yıl şükür. Mutlu oluyorum onlar büyüdükçe çiçek,çocuk,hayvan sevmeyen insan sevebilir mi? Sevgiler....

      Sil
  9. sen nerden buluyon yaaa bunlarııı. araştırmacı gazeteci oldun sen yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haberleri okurken denk geliyorum beğendiklerimi paylaşmak istiyorum:) sevgiler canım...

      Sil
  10. Ne kadar güzel düşünülmüş.
    Bayıldım valla, keşke bize de gelse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsa hemen alırım toprak gördüğüm yere gazete ekerim:)

      Sil